Heel vaak proberen oplichters kwetsbaarheden vanuit psychologisch oogpunt te vinden en proberen ze te manipuleren.
Daarom is het belangrijk om in ieder geval kort te weten hoe dieven zich precies gedragen tijdens een gesprek met een slachtoffer.
We raden u aan aandacht te besteden aan verschillende gedragspatronen van aanvallers.
Laten we eens kijken naar de meest populaire patronen.
Welke trucs kunnen oplichters gebruiken?
Hier zijn enkele opties:
- Geld of boete. De fraudeur vindt een auto die op de verkeerde plaats geparkeerd staat en laat een briefje achter waarin wordt geëist dat het geld wordt overgemaakt, anders stuurt hij de gegevens naar de verkeerspolitie. Betaal geen oplichters.
- Te dure goederen verkopen. Ze nodigen je uit voor een theeceremonie en proberen de meest gewone thee tegen een extreem dure prijs te verkopen.
- Geblokkeerde kaart. U ontvangt een sms waarin staat dat de kaart is geblokkeerd. Om deze te deblokkeren, moet u bellen. Banken doen dit nooit.
We schreven eerder over waarom de telefoon langzamer begon te worden.